이 수업은 3D 모델을 위한 뼈 구조나 골격 프레임워크를 만들어 사실적으로 또는 양식화된 방식으로 움직일 수 있도록 하는 과정에 초점을 맞춘 전문 과목. 이 과정의 주요 목표는 학생들에게 애니메이션용 캐릭터를 조작하여 캐릭터가 움직이고 포즈를 취할 수 있도록 준비하는 방법을 가르치는 것. 여기에는 관절과 뼈의 역학을 이해하고 시뮬레이션된 환경에서 스킨과 클로스의 움직임과 어떻게 관련되는지 이해하는 것이 중요.
교과목해설(영문)
The "Character Rigging" is a specialized course that focuses on the process of creating the bone structure or skeletal framework for 3D models, enabling them to move in a realistic or stylized manner. The primary goal of this course is to teach students how to rig characters for animation, making them ready for movement and posing. This involves understanding the mechanics of joints and bones, and how they relate to the movement of flesh and clothing in a simulated environment.